2012. február 25., szombat

Víztorony a Tatai úton

Kerületi sétám során végre lencsevégre kaptam a kedvenc monstrumomat!



A Víztorony az utcánkban található, a Vasúttörténeti Múzeum szomszédságában!
Mindig nagyon tetszett, ahányszor elmentem mellette, és most végre készítettem róla pár képet!



Aztán kicsit utána is néztem a dolognak....

Nyomozgatásaim során rábukkantam pár adatra, és régi fényképekre.
A víztoronynak jelentős szerepe volt régen, nemhiába állt a Vasúti Park szomszédságában!
A Magyar Vasúttörténeti Park egykori gőzmozdonyai még a Rákosrendező Pályaudvarról futottak ki. Vízdarukkal töltötték fel őket, s a nyomást a Tatai úti víztorony biztosította. 

A víztorony 1911-ben épült. 59 méter magas, és a kapacitása: 1000 m3
A kétmedencés, alul domború óriási vasüstöt egykor elegáns manzárdtető és faburkolat borította. 

Ezek voltak a tervrajzok, amik a MÁV tervtárában találhatók:



Íme, ez volt a korábbi formája!














Majd 1950 körül így nézett ki...

















Később a manzárdtető, és a faburkolat végképp az enyészeté lett!
Majd ez lett mai formája:





Téglából épült törzsében...



...152 lépcsőfok vezetett fel a tartály középen áttörő búvócsőig. 









Rábukkantam pár klassz fotóra, amelyek a torony belsejében készültek! A képeket itt tekintheted meg!

Örülök, hogy velem tartottál az időutazáson! Legyen olyan napod, amilyet szeretnél! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése